Selasa, 11 Disember 2012

Surat Letak Jawatan



Contoh Surat Perletakan Jawatan.. ^_^


Nama pemohon,
dan alamat pemohon.

________________________________________________________________________________


Nama penerima @ majikan,
Alamat penerima@majikan                                                                         11 September 2012
                                                                                                                     (tarikh memohon) 

Tuan/Puan,

SURAT PERLETAKAN JAWATAN (tajuk)

Berdasarkan maklumat yang dirujuk di atas, saya (nama pemohon) pemangku pekerja di syarikat tuan ingin manifestasikan hasrat untuk meletak jawatan yang akan berkuatkuasa pada tarikh surat ini dihantar. Sehubungan itu, saya telah mematuhi polisi syarikat pihak tuan sebagai memastikan proses perletakan jawatan saya berjalan mengikut tempoh masa yang telah diberikan syarikat tuan dan akan menamatkan khidmat saya pada 14 September 2012. 

2.Justeru itu, saya ingin memohon maaf sekiranya ada melakukan sebarang kesalahan sepanjang tempoh saya berkhidmat di syarikat tuan serta sekiranya tindakan saya ini telah menimbulkan kesan ke atas syarikat tuan. Tujuan saya mengemukakan surat perletakkan jawatan ini adalah  atas masalah peribadi yang tidak dapat dijelaskan. Seyogia saya berterima kasih kerana kesudian pihak tuan memberi tunjuk ajar dan bimbingan sepanjang saya bekerja di syarikat tuan. 

Semoga tuan menerima baik notis ini.
Sekian, terima kasih.

Yang benar,

………………………..
(Nama pemohon)



Tiada ulasan:

Catat Ulasan